Kivaa tekemistä lapsille, nuorille ja aikuisille

Porin museoissa on paljon erilaista ohjelmaa lapsille, nuorille ja aikuisille. Voit osallistua työpajoihin, leikkiä museoiden leikkipaikoissa, järjestää synttärit ja tutkia museoita Tähtihetkiä museoissa -repun välineiden avulla. Mahdollisuuksia on monia!

Ilmainen sisäänpääsy:

• alle 7-vuotiaat
  • porilaiset 7.–9. luokkalaiset nuorisopassilla
  • alle 18-vuotiaat viikonloppuisin ja arkipyhisin
  • Rakennuskulttuuritalo Toivoon ja Poriginal galleriaan on aina vapaa pääsy!

Työpajoissa on useimmiten erillinen materiaalimaksu.
Katso muut tiedot Satakunnan Museon aukioloajat ja hinnat -sivulta.

Lasten seikkailupeli

Satakunnan Museossa otetaan uusi lasten seikkailupeli käyttöön toukokuussa. Tarkemmasta ajankohdasta tiedotetaan myöhemmin.

Lainaa museokäynnillä Tähtihetkiä-reppu

Satakunnan Museossa, Luontotalo Arkissa, Rosenlew-museossa ja Rakennuskulttuuritalo Toivossa voi lainata 3–10-vuotiaille suunnatun Tähtihetkiä museossa -repun ilmaiseksi museokäynnin ajaksi. Satakunnan Museon reppu on lainattavissa 6.4.2024 alkaen.

Toivon Tähtihetkiä-reppu on lainattavissa Korsmanin talon ollessa avoinna (syys- ja talvilomien aikaan sekä kesäkaudella).

Reppu sisältää ohjeet ja välineet näyttelyn uudenlaiseen havainnointiin ja hauskaan museoelämykseen. Jokaisen museon repussa on omanlaisensa sisältö. Reppuja on rajoitettu määrä.

Tähtihetkiä Porin museoissa -hanketta tukee Porin lasten- ja nuortensuojelu säätiö.

Tähtihetkiä-reput Satakunnan Museossa

Leikkipaikkoja

Satakunnan Museo

Museon aulan yhteydessä olevassa Kamarissa voi lasten kanssa viettää aikaa, leikkiä ja pelata. Kamarissa järjestetään ajoittain myös erilaisia työpajoja.

Elon merkkejä -perusnäyttelyn Pikku-Pekkalassa pääsee leikkien avulla 1900-luvun alun kaupankäynnin tunnelmaan. Vuoden 1938 Porin kaupunkikartasta tehdyllä liikennematolla voi huristella menemään pikkuautoilla ja viedä vaikka lehmät laitumelle. Talonpoikaispirtin luona pääsee kokeilemaan muutamia vanhoja työkaluja ja juoksumatolla kyntämisen makuun. Tämän lisäksi voi kiikutella keinutuolissa tai lepuuttaa jalkoja 1970-luvun olohuoneessa.

Pikku-Pekkalassa on kiva leikkiä. Kuva Mikael Leppäniemi, SatM.

Rosenlew-museo

Sisääntuloaulassa voi kokeilla soittaa vanhoilla puhelimilla ja näpytellä kassakonetta.

Toisessa kerroksessa pääsee pyörittämään jäätelökonetta ja arvailemaan erilaisia puulajeja.

Laarissa järjestetään ajoittain lasten työpajoja.

Jäätelökone käynnissä. Kuva Jonna Karttunen, SatM.

Rakennuskulttuuritalo Toivo

Korsmanin talossa ja pihapiirissä on koulujen loma-aikoina aina jotain kivaa tehtävää.

Kesäisin järjestetään lasten työpajoja kahdesti viikossa.

Ulkorakennukseen avataan myös aivan uusi leikkipaikka kesällä 2024.

Puujaloilla kävely on hauskaa. Kuva Mikael Leppäniemi, SatM.

Luontotalo Arkki

Metsistä merelle -näyttely tarjoaa värikästä menoa ja touhua.

Arkissa saa kiivetä pienoismajakkaan ja lintutorniin, tasapainoilla pitkospuilla sekä ryömiä karhun pesäkoloon.

Arkissa järjestetään ajoittain myös lasten työpajoja.

Kiipeä lintutorniin! Kuva Mikael Leppäniemi, SatM.

Järjestä lasten synttärit Luontotalo Arkissa

Luontotalo Arkissa voi viettää hauskat synttärit kaveriporukalla!

Max 15 lasta, 120 €. Lisävieraat 12 € / hlö ja tarjoilut erikseen sopien. Kysy lisää Luontotalo Arkista p. 621 1176, arkki@pori.fi.